فرماندار اندیمشک گفت: اوضعیت قرمز وقوع بارندگی شدید و سیلابی شدن رودخانه‌ها در شهرستان اعلام شد و مرخصی همه مدیران تا پایان هفته  لغو شد.

جهانگیری فرماندار اندیمشک گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی و اخطاریه ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان  سامانه بارشی شدید  از صبح روز چهارشنبه آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

او می‌گوید: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی میزان بارش باران در حوزه شهرستان اندیمشک  به ویژه بخش الوار گرمسیری  و بخش مرکزی بیش از ۱۰۰میلیمتر خواهد بود که این میزان بارش سبب جاری شدن سیلاب به ویژه در رودخانه‌های فصلی خواهد شد.

جهانگیری ضمن اعلام وضعیت قرمز هشدار باش به روستایان، عشایر و گردشگران گفت: روستایان و عشایر از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند و گردشگران نیز از اتراق در کنار رودخانه‌ها و دریاچه‌های خودداری کنند.

به گفته فرماندار اندیمشک تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و عملیاتی در حالت آماده باش کامل باشند و نسبت به برقراری کشیک شبانه روزی اقدام و تمهیدات لازم جهت مقابله با سیلاب اندیشیده شود.

او گفت: بارندگی شدید سامانه بارشی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری سبب سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها به ویژه رودخانه دز و بالارود، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه،   و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد 

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اندیمشک با بیان اینکه عشایر تا پایان وضعیت قرمز از جابجایی و کوچ خودداری کنند گفت: روستاییان و عشایر به هشدار‌ها هواشناسی توجه جدی داشته باشند و از نزدیک شدن به بستر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.